close

  

我記得小時候在大批發百貨買到一個便宜但很高級的鉛筆盒,

外殼應該是大寶圖案,

這是我第一次見到超可愛的大寶

而且還是 made in Japan,

真是如獲至寶O

雖然不幸的鉛筆盒被偷走了,

但我對大寶的喜愛也越來越深,

我發現大寶的生日是五月五號,

上嘒也是,

真是可愛的巧合o

希望上嘒也跟大寶一樣無憂無慮天天開心O

 

大寶檔案

1984

Tabo is a cheerful and honest fellow.
He sometimes makes mistakes, but he never gives up trying! He has lots of good friends, and dearly loves his little brother Makun.

大寶1984年出生,他是個快樂又誠實的孩子o

有時候會犯錯,但從不放棄去嘗試o(上嘒也常闖禍,其實她娘也差不多)

他有許多好朋友,也很疼愛他的小弟弟o (原來大寶有弟弟,上嘒也有妹妹愛妹妹只是有時候愛妹妹的方式讓大人們無法忍受o)

Profile

Real Name Tabo
Birthday

May 5th (Children’s Day) Every year he eats birthday cake and Kashiwa rice cakes.

每年生日他都吃生日蛋糕跟一種飯糰(日本才有的吧)

Blood Type ??
Skill Sports, especially swimming!  專長是游泳
Dislikes Green peppers, tongue twisters 不喜歡青椒,跟繞口令(大概不太會說話吧!me too,)
Proudest Moment

Won first prize in a contest for his song “Tabo Says Never Give Up!”

最光榮的時刻是參加比賽唱"大寶永不放棄"得獎o

    紮 

大寶資料來源:http://www.sanrio.co.jp/english/characters/detail/tabo/index.html




MusicPlaylistRingtones

イチゴの落し物ブログパーツ

arrow
arrow
    全站熱搜

    小那 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()